Selasa, 21 Februari 2012

Ustaz Arshad Sakit

BAGAN TIANG.21hb,Feb.2012.Ustaz Hj. Arshad B. Hj. Ahmad, 69 tahun menderita sakit stroke(angin ahmar).Beliau merupakan bekas guru KAFA dan mantan guru besar SAR Teluk Pial.Beliau juga merupakan ahli Persatuan Pendokong Sekolah Agama Rakyat(PPSR) dan pernah menjawat setiausaha persatuan tersebut cawangan Parit Buntar.Semasa Ustaz Salehuddin B. Mat Said menjadi Tuan Penyelia Parit Buntar, beliaulah yg menjadi Pembantu Penyelia.
Penyakit angin ahmar ini telah menyerang beliau sebanyak dua kali.Iaitu 10 bulan lalu serangan pertama. Dan 2 bulan lalu angin ahmar menyerang kembali beliau.Kini beliau hanya mampu berbaring dan tidak mampu berkata-kata dengan jelas.
"Dia hanya makan nasi sesenduk sehari.Dan anak saudaranya banyak membantu menjaga Ustaz Arshad". cerita Ustazah Mokminah Bt. Hj. Ali,isteri Ustaz Hj. Arshad.
Ustaz Hj. Arshad adalah guru KAFA yang aktif dalam persatuan dan banyak berjasa menggerakkan apa-apa jua aktiviti guru KAFA Parit Buntar.Kalangan kami guru-guru KAFA Parit Buntar lebih mesra dengan memanggil beliau dengan gelaran "Ayahanda".
Mudah-mudahan beliau akan segera sembuh.Diharap guru-guru KAFA kawasan Parit Buntar sudi-sudilah menziarahi beliau di Parit 300/10,Bagan Tiang.

Ustaz Hj. Arshad tersenyum

Tiada ulasan:

Catat Ulasan